HTML

Vigyázz a magyarral külföldön

2012.05.24. 10:47 Ili65

Én a ritka kivétel vagyok.

Amikor először 1988-ban egy pár éve Bayernban élő középkorú magyar hölgy ismerős segítségével kijöttem, ő mondta ezt a figyelmeztetést. Részletezte, hogy a magyar közismerten 20 forintért az anyja hátába is a kést, külföldön ez mégrosszabb: megvezet, átver, nehogy Neked is olyan jó legyen, mint neki.

Igaza lett. Úgy tapasztaltam ezt meg, hogy orvost kerestem a gyermekem speciális kezelésére, és ez az orvos egy általa támogatott (ingyen lakás, USÁ-ba kisegítés, többtízezer dollár kaució fizetése) magyar házaspárt küldött 80-90 km-ről a címe, telefonszámával. Szegény nem ismerte a magyar "mentalitást", jót akart a pátyoltjainak és nekem is: azok kiránduljanak egyet, ebédeljünk együtt, legalább tudnak végre magyarul társalogni - és ennek minden költségét odaadta nekik. A házaspár becsöngetett, hozzámvágta a cetlit, és magára költötte, elrakta az orvosék nagyvonalú pénzelését. Úgy tudtam ezt meg, hogy a sokadik kezeléskor az orvos megkérdezte: engem nagyon hálás, tisztességtudó embernek ismert meg, létezik, hogy azért nem köszöntem meg a vendéglátását, mert nem is kaptam meg?

Tudod, hogy  amagyra munkáltató (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) Mo-on is átver, feketén, szürkén foglalkoztat. MIÉRT TENNÉ EZT MÁSKÉNT NÉMETORSZÁGBAN?

Ha olyan naív vagy, hogy azt hitted: mert itt normális bevétele van, fog rendesen fizetni, akkor rá kell ébredned, hogy a tipikus magyar vállalkozó gyorsan, rövid idő alatt csalással akar meggazdagodni, esze ágában sincs hosszú távon gondolkozni. A magyar egyszerűen képtelen hosszú távon gondolkozni, csak a ma van, ma kell lopni, csalni, hazudni, és holnap majd lesz valahogy. Az ország jelentős része nem is akar tisztességes jövőben, tisztességes munkában gondolkozni. A MAGYAR HATVAN ÉVE NEM DOLGOZIK, csak munkaidőt tölt le, és így-úgy az államból él. Csak egyre rosszabb lett ez a rendszerváltoztatástól, 2004-5 óta igazi vadmexikó az ország.

Aki belement feket-szürke foglalkoztatásba, az ne nyavíkoljon utólag.

Nem szabad belemenni ilyenekbe se magyar, se német munkaadóval.

Ha belementél, csak 1 megoldás van: másik munkáltatót keresni. Mert nem tudod megúszni bírság, büntetőeljárás nélkül Te se a feketemunkát.

 

komment

Címkék: feketemunka

süti beállítások módosítása